A Mercedes vezére szerint az autógyártás keményebb üzlet, mint valaha
A cég nyeresége kevesebb mint felére csökkent az első félévben.
A cég nyeresége kevesebb mint felére csökkent az első félévben.
Magyarország már régóta az EU problémás gyereke, ám a német autógyárak továbbra is invesztálnak az orbáni gazdaságba, aminek lehetnek még kedvezőtlen következményei – figyelmeztet a szerkesztő, Florian Naumann.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A németországi munkahelyek mintegy negyedét szüntetnék meg öt év alatt.
Jóváírást akarnak az odaát gyártott autóik után.
Kína pedig mostanra korántsem olyan olcsó, mint volt.
„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti szintjére” – jelentette ki John Elkann, a Stellantis főnöke.
Az elektromos autók kivitelében például kifejezetten nagy volt a növekedés.
Adósságcsökkentésre és a szerkezetátalakításra készülnek.
Tavaly mintegy 19 ezer munkahely szűnt meg a német autóiparban az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég friss elemzése szerint: 2024 végén 761 ezer alkalmazottat foglalkoztatott az ágazat, egy évvel korábban pedig még mintegy 780 ezret. A leépítések az idén is folytatódnak.
A cégnek Magyarországon is komoly érdekeltségei vannak.
Egyre több német vállalat viszi külföldre a működését, jelentősen csökken a legnagyobb cégek értéke és termelékenysége is Németországban.
Ötmilliárd eurót akarnak spórolni, várhatóan elbocsátások lesznek a cégnél.
A megemelt vámok az infláció felpörgetésével elsősorban a fogyasztókat terhelik meg – figyelmeztetett a német autóipari szövetség vezetője.
Komoly presztízsértéke lehet a kínaiak részéről, ha saját gyárakkal rendelkeznek Németországban.
“A korábbinál több autóipari vállalat tárgyal leépítésekről” – közölte a német gazdaságkutató intézet.
A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak, amelynek értelmében az üzemek bezárásának elkerüléséért a cég fizetéseket csökkent és leépít, ami egyúttal a német autóipar válságának újabb tünete.
A kínaiakat egyre kevésbé érdeklik a korábban nagy presztizsű európai márkák, a saját gyártmányaikért lelkesednek.
Az elemzők úgy vélik, hogy a helyzet javulni fog, ha a kamatlábak csökkennek, és beindulnak az európai cégek új stratégiai szövetségei.